Veikbords
Vilkšanas ātrums 12-24 mph (19-39 km/h).
Veikošanas tehnika ir līdzīga snovbordam, taču krītot iespēja gūt traumas ir mazāka. Snovbordisti ar veiku parasti brauc uzreiz (ja vien tiek virs ūdens). Svars ir sadalīts vienādi uz abām kājām, augums iztaisnots, kājas ceļos elastīgas, rokturis gurnu augstumā.
Veikborda modeļi atšķiras pēc braucēja svara un meistarības līmeņa. Kabeļtrasēm domātajiem veikiem ir cietāka un gludāka apakša. Iesācējiem domātais inventārs labāk piedod kļūdas.
Stiprinājumus jāizvēlas atbilstoši pēdas lielumam un braukšanas prasmei. Nav mazsvarīgi, cik viegli ievilkt kājas atpakaļ stiprinājumos pēc kritiena, guļot ūdenī.
Kā uzsākt braucienu ar veiku.
Esot ūdenī, nolieciet dēli perpendikulāri laivas virzienam, iztaisnojiet rokas, auklas rokturim jāatrodas ūdenī pie dēļa augšējās malas. Abas plaukstas vērstas uz leju, ceļi saliekti. Kad laiva sāk braukt, nostiepiet purngalus, dēli pavelciet zem sevis ūdenī (notupties uz tā), pleci ir pie ceļiem. Šādā stāvoklī pagaidiet, kamēr laiva izvelk jūs virs ūdens, tad celieties un pagrieziet dēli braukšanas virzienā. Ja dēlis ir perpendikulāri laivas braukšanas virzienam, iesācējam ir vieglāk sadalīt svaru vienmērīgi uz abām kājām. Startējot ātrums ir tik mazs, ka arī lielas spuras netraucē braukt ar šķērsām sagrieztu dēli.
Populārākās iesācēju problēmas startējot:
a) pieceļas pārāk agri, kad dēlis vēl nav uzņēmis ātrumu, ir nestabils un viegli nogremdējams;
b) sasprindzina kājas, sasveras atpakaļ, tur dēli virs ūdens un rada lielu vilni - „enkuru”;
c) jau zem ūdens mēģina pagriezt dēli braukšanas virzienā. Braukt pratējs, protams, uzsāks arī tā, bet tas prasa lielāku spēka patēriņu un labāku koordināciju.
Pasaules čempions DEAN LAVELLE Rīgā:
Laumas video 2013